Sri Lanka
[Seznam štítků] [Celá galerie]
Negombo Colombo Hnusárny Pod vodou Anuradhapura Dambulla Kandy Minneria, Uda Walawe Peradenya Ella Weligama Jídlo Autobusy Zvířata Rostliny Stromy Čaj Krajina Pláže Ryby Muzeum Hotely Tuktuky Náboženství Varani Lodě Palmy Opice Vlny Tance v Kandy Udawatakelle Cesta vlakem Lucka a Dan Sigiria Sloni Galle Adams peak
Negombo Colombo Hnusárny Pod vodou Anuradhapura Dambulla Kandy Minneria, Uda Walawe Peradenya Ella Weligama Jídlo Autobusy Zvířata Rostliny Stromy Čaj Krajina Pláže Ryby Muzeum Hotely Tuktuky Náboženství Varani Lodě Palmy Opice Vlny Tance v Kandy Udawatakelle Cesta vlakem Lucka a Dan Sigiria Sloni Galle Adams peak
Autobusy
Autobusy jsou rozhodně dominantním dopravním prostředkem na SL. Stát provozuje dva druhy autobusů a k tomu existuje síť soukromých dopravců. Nejlevnější jsou státní červené a nejdražší soukromé. Cena je asi trojnásobná oproti červeným, ale i přesto je na naše poměry směšná. Tím více je směšná cena za červené autobusy. Například cesta do 100km vzdálené Kurunegaly byla za 97 rupií (asi 20Kč).
Name | ||
---|---|---|
Shutlle BusJedna z mála věcí která je na SL zadarmo. Shuttle BUS z letiště na autobusové nádraží Katunayake. Na vzdory tomu kolik s náma letělo čechů, který zrovna nevypadali, že budou válet po pláži jeli sme timhle busem sami. Za celou dobu na SL jsme čechy nepotkali. Díky bohu. Na druhou stranu na Srí lance je skoro všechno mnohem levnější než u nás. Teda snad jenom s vyjímkou vstupů do památek. Na SL celkem bezostyšně zavádí to, co je u nás trestné (a možná i postihované) a to dvojí ceny. Na férovku tak všude visí dva cenníky no a barva vašeho obličeje jednoznačně determinuje do kterého cenníku se máte koukat. Pro srovnání Sigiria pro občany SL = 100Rs(20Kč) pro turisty 25$ (500Kč)Autobusy Negombo |
|
|
Lístek do KurunegallyTřetí den na ostrově začíná. Jedem státním červeným autobusem do Kurunegally. Cena 94 rupií ~ 20Kč, vzdálenost zhruba 100km, doba jízdy 2,5h.Autobusy |
|
|
Lanka Ashok LeylandAutobusy jsou skutečná dominanta Srí lanky. Jsou neuvěřitelně levné, pomalé, hlučné, otřískané a strašně smrdí spálenou naftu. Sedí se v nich v pěti lidech v řadě (asiaté jsou menší a dvojsedačky by pro ně byly zybtečný luxus). Každý autobus má taky svého výběrčího peněz. (Průvodčího) Má to velkou výhodu, že autobus v zastávkách téměř jenom přibržďuje a nezdržuje se tak placením. Na SL jezdí tři hlavní druhy autobusů. Červené, státní, nejlevnější, nejotřískanější a nejpomalejší. Bílé, státní, méně pomalejší, méně levnější. Soukromé, většinou s klimatizací, cca třikrát dražší než červené.Autobusy |
|
|
Tata autobusTata je indická firma Ratana Taty.Autobusy |
|
|
Mobilní svatostánektakovouhle výzdobu maj všichni v autech, v tuk tukách, autobusech... Buddha/Bůh/Ganéša nesmí chybět ani na cestách.Anuradhapura Autobusy |
|
|
Interiér autobusučekáme než odjedem do Hattonu (to byla dost velká chyba, zdálo se nám, že předchozí BUS je moc plnej a že si počkáme na další, ten sice přijel během pěti minut, ale dalších 45 minut trvalo než odjel.)Autobusy |
|
|
Cesta od vodopádu do EllyDolu k vodopádu je to z Elly asi pět kiláků. Tuktukáři, který stojej na kraji Elly se tvářili jako že pět set rupií za cestu tam a zpátky je supr nabídka. Šli sme pěšky. S kopce dolu k vodopádu to bylo celkem nenamáhavý a navíc hezký. Nahoru už se nám až tak moc nechtělo. Takže sme se rozhodli čekat na autobus, kterej tam dole má taky zastávku. A co se nestalo. Stopli sme si poklad. Jel okolo servisní autobus, kterej ale vubec nevypadal jako autobus. Byl to kdysi autobus, ale měl v polovině uřízlou střechu a jeho zadní část byla jen veliká korba. Uvnitř dva srílančani, který neuměli ani slovo anglicky. Tenhle pseudoautobus jede na pomoc autobusu kterej se někde rozbije. Tenhle vezl naftový čerpadlo. A aby toho nebylo málo, navyklý tomu, že na SL ani slepice zadarmo nekvoká sem se pokoušel dát jim každýmu sto rupek. A oni si je nevzali ! Buďto je urazilo, že to bylo málo nebo nevim, ale smáli se a celou cestu se bavili tim jak si nerozumíme. Good Luck guys!Ella Autobusy |
|
|
Detail Lankypraktický otvor přímo před koleny řidiče :-)Autobusy |
|
|
Jak se řídí Lanka Ashok Leylandv prvé řadě je potřeba svatostánek nejlépe blikající a potom spousta nejrozmanitějších ozdob. Po plynovém pedálu je hned druhá nejdůležitější věc malá nenápadná páčky vlevo pod volantem. To je vzduchový ventil klaksonu (sakra silného) a někteří řidiči z něj ruku za celou cestu nesundávají. Pokud autobus předjíždí a zrovna jede něco proti, tak je nutné především troubit a řídit se tím kdo je větší. Protijedoucí auta se časot vyhýbají až do příkopa.Autobusy |
|
|
Výhled z kabiny autobusuřidič vidět příliš nepotřebuje. Většinou mu stačí když troubí.Autobusy |
|
|
Bezpečnost předevšímvzorek -5mmWeligama Autobusy |
|
|
Autobusové nádraží v Galleasfalt ? na co...Autobusy Galle |
|
|
AutobusyAutobusy Galle |
|
|
AutobusyAutobusy Galle |
|