Štítky ke galeriím

Espiguero jsou místní specialita. V tomto pohoří, které je první vyšší masiv, na který narazí silné vlhké větry vanoucí od atlantiku je tolik vody, že je problém udržet ledasco v suchu. Aby zdejší zemědělci nepřišli o úrodu kvuli plísni, tak staví (nebo spíš stavěli) Es...
National Park Peneda-Geres (Campo do Geres, Rio Homem) Přehrada ve vedlejším údolí od městečka Geres je někdy z roku 1970. Nedá se v ní koupat ale po jejím břehu vede starodávná římská stezka do současného španělska. ...
Národní park Peneda Geres. Koryto řeky (libovolné) v tomto regionu skýtá nádherná místa na koupání. Voda neni uplně teplá, ale shodli jsme se na tom, že je lepší než atlantik. (Ten měl dle webu go4fishing necelých 16 stupňů, což nám už přišlo zlé) ...
ještě několik zajímavostí, klteré se nevešly do minulého výběru...
Azulejos jsou modré dlaždice které tady zdobí fasádu nejednoho domu. Sem tam se vyskytnou i jinobarevné, ale azulejos je většina. Často jsou v azulejos celé obrazy a výjevy z historie....
Nejvyšší kopec Pico Ruivo je dosažitelný docela snadno. Soudě podle davu lidí který se valili od nejbližší silnice po vydlážděný cestičce. My jsme šli z průsmyku Encumenado, což byly tři a půl hodiny po krásné a velmi vzdušné stezce plný výhledů na celý ostrov. ...
Tyhle levády patří k top a na počtu turistů je to vidět. Ti sem chodí i v organizovaných skupinách s průvodcem. Nutno říct, že když jsme přijeli na parkoviště ve 1250m, v hustém mraku který to kolem nás svištěl aspoň sedmdesátkou jsme toho moc neviděli. Když jsme otevřeli,...
při cestě domů jsme si udělali zastávku v Maďarsku. Chtěl jsem si dát Segedín v Maďarsku, ale nakonec se to nepovedlo....
Dneska byl výlet na Galičnik, což je odhlehlá vesnička v horách, kde se jednou za rok koná festival "Galichnik wedding" kdy se jeden šťastný pár za přístomnosti 3000 hostů, vesničanů a turistů oddá. Cestou nás opět jednou napadli psi, ale jinak to byl výlet nádhernou pustinou, ...
Výlet na srezimir. Ráno snídáme na terásce s výhledem na jezero. Je tak nějak polojasno, ale ve vzduchu je vlhko a chladno. Vyrážíme na kolech do Mavrovi Anovi a v tourist info kontrolujeme mapu. Cílem našeho výletu je Srezimir, osada vysoko v horách, kde začíná pěší stezka na Go...
Mavrovo Jezero. Cestu z Ohridu jsme záměrně vybrali delší protože byla po dálnici. Nicméně tady v tomhle kraji mapy předbíhají skutečnost a dálnice pravda, staví se, ale vzhledem k tomu, že jsem si tuhle mapu kupoval někdy na jaře roku 2012 mě překvapilo, že tam ta dálnice opra...
O putování v horách se nebudu ani moc rozepisovat. Co čech to turista, alespoň od Kiosku ke kiosku. Chození po horách tady má však některá specifika. Jednak tu nejsou ty kiosky, takže všichni ti, co to dělají jen kvuli pivu a klobáse odpadají. Za celý den pochodu po značených tur...
Sv. Naum je monastýr na Makedonsko-Albánské hranici. Byl jak již jméno napovídá založen Sv. Naumem (což je žák Cyrila a Metoděje). Ráno vypadalo celkem rozumně tak jsme se odhodlaně vydali na cca 20km dlouhou cestu na kolech. Jeli jsme po hlavní silnici podél Ohridského jezera. Pro...
Ohrid. Tohle město je označováno jako perla Balkánu. Leží na břehu stejnojmenného jezera o které se Makedonie dělí s Albánií. Ohridské jezero je domovem několika endemických druhů ptáků a ryb. Je dlouhé 34km a hluboké přes 300m. Historie Ohridu je taky docela zajímavá. Město...
Ráno neprší. Snídáme Burek, typickou makedonskou snídani zapíjenou tučným bílým jogurtem. Hodně mastnou a vydatnou. Už je mi jasný, že na týhle dovolený nezhubnem. Jakmile procházíme bránou archeologického naleziště Heracleia Lycensis, začíná pršet. Nejdřív jen tak lehce...
Celou noc nás budilo bunování deště o střechu, které v nekonečných cyklech zesilovalo a ustávalo. Probudili jsme se do zamlženého chladného rána a po snídani, po které jsme se nemohli ani hnout jsme se odvážně odebrali zpátky na pokoj prolenošit celé dopoledne. Kolem poledne n...
Skopje. Metropole na řece Vardar, která v minulosti stála spíše ve stínu Ohridu a Bitoly. Metropole, kterou nechtěně proslavilo ničivé zemětřesení v roce 1963 a která je téměř celá postavena znovu. Po zničujícím výletu na Vodno se vydáváme do centra. Vydáváme se zároveň p...
Chceme se vyvarovat největšímu žáru a tak se rozhodujeme začít prohlídku metropole z ptačí perspektivy. Nejprve však posnídáme. Nic zvláštního jsme nejedli, na druhou stranu, ani nic tuctového nebo pro nás nějak běžného. Bílý toustový chléb, paštiky bez vepřového (muslim...
Večer to vypadalo, že se žene nějaká fronta. Foukal silnej vítr a lomcoval s autem jak s houpačkou. V noci nás to i sem tam probudilo, ale ráno bylo modré nebe a klid. Vstávám ještě před šestou a jdu nahoru abych viděl východ slunce. Lucka jenom něco mručí, z čehož jsem pochop...
Odjíždíme v 17h z MB a se zastávkami na výběr penez a na jídlo dojíždíme kolem půlnoci na Slovensko - Maďarskou hranici. Spíme uprostřed Dunaje na ostrově vybudovaném jako součást díla Gabčíkovo. Vrátil jsem se na tohle místo asi po deseti letech a nestačil se divit. Kolem ka...
Stefan nám říkal už první den, že možná uvidíme i Manty, ale u nadšenců jako je on, kteří denně pracují s turisty nejde uplně všemu věřit. Taky první den jsme žádnou Mantu neviděli. Druhý den jsme ale jeli na místo které se jmenuje Manta Point. Manta point je široký průl...