Štítky ke galeriím

Komodo national park - útesy : Batu Bolong, Manta Point, Maruan, Tatawa Besar, Pulau Tengah, Lawa Laut...
Nutno říct, že tahle atrakce je tak trochu po asijsku... Na ostrově Komodo mají draci krmící místa a tudíž turista má téměř zaručeno, že nějakého uvidí. Naproti tomu na ostrově Rinca žijí draci bez interakce s člověkem. Toť oficiální vyjádření. Realita je však takov...
Několik fotek z města Ende. Pokud chce evropan vidět nějakou bizarnost, stačí prostě vyjít před hotel na ulici a do tří minut jich kolem projede několik. Nicméně nutno říct, že takové pecky jako v Nepálu jsme tady neviděli. Na Floresu je taky všechno takový "mini" nejen, že li...
Iya je sopka, která leží na jižním cípu poloostrova Ende. Vrchol kráteru leží ve výšce 637m.n.m, kde je metrů nad mořem skutečně bráno doslova. Moře tuto sopku bezprostředně obklopuje ze tří stran. Naposledy si zasoptila v roce 1969 s VEI (Volcano Explosivity Index) na stupni 3 ...
Když bychom pominuli komodské draky, které ve skutečnosti žijí na ostrovech Komodo a Rinca, tak Kelimutu je asi nejvýznamnější atrakce ostrova Flores. Je to aktivní sopka poblíž města Ende, kde se vytvořila tři kráterová jezera každé jiné barvy. Co se výšky týká, tak nepatř...
Symbolicky náš konec po cestě Trans Flores Highway. Město pod vulkánem Iya nabízí krásné opuštěné pláže s černým pískem a slouží jako výchozí bod pro spoustu výletů po okolí. Nejvelkolepější je pak cesta do Moni a výstup na Kelimutu. Ve městě je asi tak pět a půl gues...
Během našeho pobytu v Manu Lalu jsme to měli kousek do tradiční veničky Bena, která je odkazem předků lidí žijících na Floresu. Ukazuje jakým způsobem se tady žilo před příchodem Holanďanů. Nutno říct, že Indonézská vláda život a uchování tradic v těchto vesničkách h...
Gunung Inierie - o aktivitě téhle sopky nejsou žádné písemné záznamy, výbuch je pouze datován na holocén takže je konvenčně pokládána za vyhaslou neaktivní. Přesto když před dvěma dny začala soptit sopka Rinjani na Lomboku neměli jsme zrovna dobrý pocit z toho že jdeme na v...
je sopka, která je už dávno zarostlá a v jejím kráteru se prohánějí v korunách stromů opice. Na jejím svahu nedaleko města Bajawa stojí hotýlek stejného jména. Strávili jsme tam na kouzelném místě s výhledem na tradiční vesničku Bena a hlavně vulkán Gunung Inerie (2270mnm)...
svět pod vodou nemůže nechat nikoho chladným, tam pod hladinou je okouzlující rozkvetlá zahrada, pestrobarevná pulsující, volně se vznášející a divoká... sem proniká činnost člověka mnohem méně viditelně ikdyž přeci... Němec z Konstanz, padesátník, kterého jsme potkali v...
zajímavé květinky, stromy, ovoce a zelenina...
co jsme viděli a nebáli se to vyfotit ;-)...
malá jinak bezvýznamná vesnička udělala z maličkosti atrakci. Rýžová pole tu nejsou jako obvykle tvarována do lichoběžníků nebo obdélníků ale rozvíjí se jako pavučina od středu do všech stran. Když k tomu přičteme skutečně velkou rozlohu plání, stálo nám to zato uděla...
hory s vůní hřebíčku. Ruteng je město vysoko v horách, celkem ošklivé a neutěšené. Okolí je ale krásné, na městem se ční do výšky přes 2tis Poco Likang, nedaleko je jeskyně Liang Bua, kde byl nalezen nový druh člověka Homo Floresinensis. U vesničky Cancar se pak rozkládaj...
Ostrov Flores se vymyká zbytku indonesie, protože na něm převažuje katolické křesťanství. Ne, že by tady nebyli muslimové, ale jejich soužití na první i druhý pohled vypadá klidně. Schválně jsem si všímal i jestli muslimka půjde k muslimce když se zařazuje do fronty v superma...
Vyrážíme hned po snídani směrem za město. Na místo kam jsme dojeli včera se dostáváme za necelou hodinu. A pak už nám Flores ukazuje co tady dělaj s lehkomyslnými turisty. Krajina se začíná zvedat a až do vesničky Cunca Lolos potím krev. Lucka to zvládá jako vždy o dost líp...
malé městečko na západním cípu ostrova které slouží jako turistický hub pro Komodské ostrovy. Trochu nám to tady připomíná Pokharu, spousta turistů z evropy, kteří sem zaletí na tři dny z Bali aby se pokochali Komodskými draky. Jinak je tu obrovská síť služeb spojených s po...
Krajina kolem Labuan Bajo přípomíná spíš step než jakoukoli tropickou zahradu. Ale hned jak jsme se dostali kus do vnitrozemí, tak se ostrov krásně zazelenal. ...
K obedu se podava treska. Anglicky Cod. To jsme si museli najit ve slovniku. Boeing 777 je naplnenej sotva z poloviny, takze mame luxusni prostor pro pohyb i spani behem 9h letu. Jak jsme se vznesli nad Dubaj stalo zato jeste chvili koukat jak jsou sejkove a emirove zdatni v osidlovani marsovske...
Několik poznatků dnešního dne si nelze odpustit. Vyrazili jsme opět liduprázdnou samotou jižního konce šumavské lyžařské magistrály na hraniční přechod Pestřice/Sonnenwald abysme objeli okruh kolem rozhleden Alpenblick a Moldaublick poblíž Schönebenu. Uvědomil jsem si, že komu...