Flores (East Nusa Tenggara)
[Seznam štítků] [Celá galerie]
z cesty do Indonesie Superb survivors Labuan Bajo Sano Ngoang Indonesie - Kulturní Ruteng Cancar - spider web rice fields Indonézská fauna Trans Flores Highway Indonézská Flora Indonézské dobroty Jak se staví loď Mangrovníky Aimere (underwater) Manu Lalu Gunung Inierie Traditional Village Bena Ende Kelimutu Gunung Iya Indonesia Traffic Komodo National Park Komodo NP (underwater) Manta Obrovská
z cesty do Indonesie Superb survivors Labuan Bajo Sano Ngoang Indonesie - Kulturní Ruteng Cancar - spider web rice fields Indonézská fauna Trans Flores Highway Indonézská Flora Indonézské dobroty Jak se staví loď Mangrovníky Aimere (underwater) Manu Lalu Gunung Inierie Traditional Village Bena Ende Kelimutu Gunung Iya Indonesia Traffic Komodo National Park Komodo NP (underwater) Manta Obrovská
Ende
Symbolicky náš konec po cestě Trans Flores Highway. Město pod vulkánem Iya nabízí krásné opuštěné pláže s černým pískem a slouží jako výchozí bod pro spoustu výletů po okolí. Nejvelkolepější je pak cesta do Moni a výstup na Kelimutu. Ve městě je asi tak pět a půl guesthousů pro turisty a tentokrát jsme je díky jejich kvalitě objeli skoro všechny. Nakonec jsme skončili ve druhym, kterej se zdál být nejmíň hroznej. Takže jsme měli pokoj bez oken a koupelnu bez umyvadla. Ještě jednou upřesňuji že to byla ta nejlepší ze 4 nabízených možností, které jsme objeli ;-) Stejně jsme se tam chodili jen vyspat, takže jsme to snášli docela dobře. Na rovníku se v šest stmívá a sezení ve vnitřní zahradě bylo moc pěkný.
Name | ||
---|---|---|
Blue Stone Beachna cestě po pobřeží do EndeTrans Flores Highway Ende |
|
|
Blue Stone BeachTrans Flores Highway Ende |
|
|
Blue Stone BeachTrans Flores Highway Ende |
|
|
Pláž u Endevadilo by vám, že se tady za celý den neobjevil nikdo, kdo by vám nabízel drink? Náš slunečník ze vzrostlé palmy byl taky jediný obsazený na této pláži. Za celé tři dny se tu ploužili jen sem tam místňáci a jednou se tu dokonce vykoupali i nějaký jiný turisti.Ende |
|
|
Pláže kolem EndeEnde |
|
|
Vlny z oceánuněkdy budily značný respekt. Díky nim se tady nedalo ani moc dobře šnorchlovat. Navíc na písečných plážích toho zpravidla nebývá tolik k vidění.Ende |
|
|
vlnyale pak už jsme si zvykliEnde |
|
|
vlnyEnde |
|
|
vlnyEnde |
|
|
Waterfront market, EndePůsobivé místo, které vám dá nahlédnout kde se berou suroviny, které v padangu nebo varungu běžně jíte. Vůně koření a ovoce se tady mísí se zápachem masa, které při zdejších třiceti stupních leží na stole a prodavač(ka) hůlkou rozhání všudypřítomné mouchy. Kuřata, hlava buvola, skot je tady vedle mnohem větší rybí sekce. Ryby bez života ležící na listech banánovníku muži skládají do komínků a kropí z připravených kyblíků vodou. Několikakiloví tuňáci jsou pak porcováni protože ani tady není cena v poměru k ostatním rybám nižší.Indonézské dobroty Ende |
|
|
Ovoce a zeleninahodně je vidět zázvor, cibule, rajčata, samozřejmě papriky různých barev i druhů, které rozhodně na jazyku nepolechtajíIndonézské dobroty Ende |
|
|
Waterfront market, Enderyby...Indonézské dobroty Ende |
|
|
Waterfront market, Endepapaya a v pozadí všudypřítomná kapusta (viz. Lavar v Aimere nebo večeře u Sano Ngoang)Indonézské dobroty Ende |
|
|
Waterfront market, Endebrambory tady člověk vidí jen velmi zřídkaIndonézské dobroty Ende |
|
|
Kanálzatím jsem nezaložil sekci hnusárny, ale tenhle snímek by do ní jistě patřil. Kanalizace ve městech je až na vyjímky zpravidla otevřená a hrozící pád do metr hluboké šachty vás skutečně dobře stimuluje abyste dávali pozor kam šlapete. Někde např. v Rutengu ale i v Ende je kanalizace částečně zakryta betonovými deskami, které tvoří chodníky. Sem tam ale nějaká deska chybí, což je zákeřné hlavně v noci neboť pouliční osvětlení pokud vůbec je, zdaleka nedostačuje k tomu aby podobné pasti odhalilo.Ende |
|
|
DečkyLuca se tady zastavila, abychom posoudili kvalitu práce místních. Materiál byl moc příjemný, ale vzory tragické a potenciální praktické využití u nás nejisté...Ende |
|
|
vlny v endeEnde |
|
|
vlny v endeEnde |
|
|
některých vln jsme měli až nad hlavuEnde |
|
|
Výhled na EndeEnde Gunung Iya |
|
|
Největší nebezpečínejdrsnější a zároveň nejnebezpečnější část cesty na sopku Iya je ta hned na začátku. Jde se skrz místní skládku, která slouží zároveň jako povrchový důl úrodné sopečné hlíny. Sem jezdí nájklaďáky s odpadem, ven s hlínou. Navíc odpadky tu kontinálně hoří. Nevim proč, ale mango vypěstované tady musí být gastropecka.Ende Gunung Iya |
|
|
Padang Roda Barujeden z těch to je doporučují v průvodcích. O den dříve jsme byli jen o padesát metrů v jiném a zdaleka to nebylo tak dobrý. Padang je typ místního fast foodu. Jídelní lístek tady nečekejte, jdete k výloze, kde vám obsluha nabere přesně na co si ukážete a kolik si řeknete. Je pravda, že někdy jsme moc nevěděli na co ukázat...Indonézské dobroty Ende |
|
|
Rybičku ?Indonézské dobroty Ende |
|
|
Padangněkdy bylo těžký poznat co bylo to či ono předtím, než se to začalo smažit.Indonézské dobroty Ende |
|
|
Bemoměstská hromadná doprava, kdo nemá auto řádně vytuněné, do ulic prostě nesmíEnde Indonesia Traffic |
|
|
Auto má jen horních desetdopravním prstředkem obyčejného člověka je motorka. Auta si tu může dovolit jen málokdo.Ende Indonesia Traffic |
|
|
Autobusnenechte se zmást, to není náklaďák na náklad, ale tam vzadu pod střechou jsou dřevěné lavice a místo pro sezení pro relativně velký počet lidí.Ende Indonesia Traffic |
|
|
Bemozajímavé taky je, že se nastupuje bokem a zadní část auta není otvírací (bez jakýchkoli dveří)Ende Indonesia Traffic |
|
|
DělníciEnde Indonesia Traffic |
|
|
BemoEnde Indonesia Traffic |
|
|
Bamboo transportEnde Indonesia Traffic |
|
|
BemoEnde Indonesia Traffic |
|
|
Garuda indonesias těma jsme letěli, je to jediný dopravce, který nemá ban (není na evropském černém listu) a smí tedy létat do evropy. Stroj, kterým jsme letěli PK-GAD byl vyroben v roce 2014, takže rozhodně žádnej starej vrak.Ende Indonesia Traffic |
|
|
Embraer Erj-195ve službách místní společnosti Kalstar. Indonesie je plná malých lokálních dopravců a Kalstar je jeden z těch co jsme zaregistrovali. Stejně jako Trans Nusa, Lion Air, Air Wings tak i Kalstar patří na evropský black list aerolinek se zákazem provozu v evropském vzdušném prostoru. Konkrétně tato aerolinka disponuje 12ti letadly na 95ti destinacích a je aktivní 15 let. Na webu není dohledatelná žádná nehoda nebo incident.Ende Indonesia Traffic |
|