Makedonie

Kokino

Odjíždíme v 17h z MB a se zastávkami na výběr penez a na jídlo dojíždíme kolem půlnoci na Slovensko - Maďarskou hranici. Spíme uprostřed Dunaje na ostrově vybudovaném jako součást díla Gabčíkovo. Vrátil jsem se na tohle místo asi po deseti letech a nestačil se divit. Kolem kanálu je kemp, obrovská restaurace, pujčovna koloběžek a o pulnoci tam bylo na náš vkus neuvěřitelně živo. Zaparkovali jsme tedy o kus dál na náplavce a všimli si, že se zase češi schází na stejných místech. Ráno ještě za tmy vyrážíme a zatímco Lucka spí, projíždím po desetikilometrovém úseku silnice první třídy, který na Maďarské straně dělí Bratislavu od dálnice na Budapešť. Svítá až na dálnici, kde se tyčí shluky stožárů větrných elektráren a jejich listy se pomalu otáčejí v slabém větru. Těšil jsem se na pověstnou Maďarskou rovinu a lány kukuřice, ale zdá se, že momentálně je v kurzu jiná komodita. Rychle rostoucí dřevo. Tím pádem jsem si z Maďarska odnesl pocit, že jde o průsek listnatým lesem. Pravda, než se člověk dostane do Budapešti, mine i sem tam kopeček. Teplota se vyhoupla na třicítku a před Srbskou hranicí tankujeme. OMV je typický nadnárodní podnik, takže nám to připadá jako doma. Hůř však s přechodem hranice. Na odjezdu z Maďarska je kolona na dvacet minut a na příjezdu do Srbska zrovna tak. Pověstná nekonečná rovina na kterou jsem čekal přichází, ale až v Srbsku. Až do Bělehradu se obzor nezvedne ani o píď. Srbská dálnice je o poznání horší než ta Maďarská, ale je lepší než jsme čekali. Opravdu mizerných seků je jen málo a i ty jsou stále srovnatelné s D1čkou kolem Jihlavy. Jižné od Niš však dálnice není zcela dostavěna, takže jedeme pomaleji. Kolem třetí se dostáváme na Makedonskou hranici. Projíždíme ji a před Kumanovem odbočujeme na východ k našemu prvnímu cíli. Kokino Meghalytic Observatory. Po dvaceti kilometrech dojíždíme do horského sedla skoro 1000m.n.m.ze které se jde dál pěšky pár set metrů na vrcholek **** Krajina kolem je nádherná a výhled shora je okouzlující. Navzdory pokročilé hodině je tady docela dost lidí. Cestou do sedla potkáváme i čechy.
Name

Východ slunce z vrcholku Kokino

Jakmile se slunce objeví nad obzorem začne osvětlovat rozeklané kameny na vrcholku.